Massor av ridning!

Jaha , då var det väl dags att skriva lite här igen då!
Just nu sitter jag och äter lite, Ulrika kommer snart och hämtar mig, så ska jag rida Sol.

I helgen så red jag mest.

Söndag: 
Jag vaknade ganska tidigt, och åkte och red Putte..
Red först bort på en väg, där jag trava och galopperade, och sen klättrade vi i skogen.
Putte var jätte duktig, och när han är duktig så blir man glaad! :') hahahha!
Sen åkte jag till Stum, och där var det tävling.. Tittar på Emma, och det gick sådär :/
Hon fick 55 % , men skulle fått mer tycker jag! 
Sen åkte jag hem, åt, och åkte iväg till andra stallet.. (Sol)
Där var Emma och Klara ute och lekte, och hjälpte mig att borsta Sol..
Sen lastade vi Sol, och jag, Ulrika, Klara och Emma åkte ner till Susedalen, där det var träning! (socialträning)
Sol var också duktig, och nästan inte rädd för någonting .. Jag red mest!
Sen åkte vi hem, och sen kom mamma och hämtade mig.

I Måndags så red jag Putte, han var ganska duktig då med! 

Tisdag:
Först skola, och sen åkte jag hem .. 
När jag kom hem, så hade mamma gjort våfflor, med frukt och glass. :D
När jag var klar, och hade bytat om, så åkte jag till Sol..
Gjorde i ordning henne, och sen gick jag ner till ridhuset.
Där var Alma, en tjej som jag skulle rida lektion för. (Dressyr, och första gången jag red för henne)
Det gick bra, och Sol var ganska duktig. Vi jobbade henne mest i skritt och trav, och försökte öka på hennes muskler för galoppen, så gjorde fattning, saktade av, gjorde fattning, saktade av och hon blev mycket lugnare. 

Onsdag:
Linnéa följde med mig hem efter skolan, och vi åt lite mat.
Sen spelade vi Guitar Hero, och sen körde morfar oss till stallet. (Putte)
Vi tog in honom, och det var jätte lerigt i hagen, så jag fastnade med min sko, så Linnéa fick dra upp mig.. hahaha!
Jag har också kommit på att det är inte bra att ha vita skor i stallet . (a)
Först red jag lite, och sen red Linnéa. Jag fick henne också att våga galoppera, och Putte & Linnéa var jätte duktiga, :D
Sen åkte vi hem, och jag letade efter min plånbok, som var borta.. Och sen kom Linnéas mamma och pappa.
Jag fortsatte leta efter den, och sen kom mamma med den.. -.- Och hon hittade den där jag hade tittat. Men jaja, den är i alla fall framme nu..

Idag så ska jag rida sol, och Ulrika kommer som sagt snart och hämtar mig! 

Imorgon, så hoppas jag att Sofie kommer till skolan, och isåfall ska vi till Gekås efter skolan, och titta på E.M.D!

Jag kanske ska spela piano, när Linnéa och Anna sjunger på klassmiddagen, så det blir tränatränaträna! 



Här kommer lite bilder från veckan:


Ett nytt schabrak till Sol! (Dressyr)


Gick inte att rotera, men det är Sol efter Dressyrträningen! 


Linnéa och Putte efter ridturen! 


Puttelutte <3
2009-03-26 - 15:59:50
Allmänt - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0