Underbar dag!

Trött, spänd, förväntansfull, pirrig, nervös, varm, svettig, illamående, full av glädje, sprallig och aa.. Så himla många känslor och så idag, haha. 

Jag har tävlat idag, min första riktiga tävling, och den red jag på Pandan. Jag har ridit henne fyra gånger, hon är inte lättriden och rids inte på samma sätt som jag rider Sol, så jag hade verkligen inga som helst förväntningar. 

När vi kom dit så gick vi och satte oss och åt, tittade på folk som red och lite så, jag mådde illa och var nervös, kunde inte äta så mycket, men försökte dricka så gott som hela tiden, även fast det inte var lätt. Det var varmt och så. När jag började rida fram, så slutade jag vara nervös, men istället blev jag trött (i kroppen) och varmare, svettigare och aa. Men jag fick igenom henne bra och så. När det var min tur så var hon riktigt lat, men innan jag red in på banan så fick jag fart i henne och det höll i nästan hela programet, hon gjorde bara ett litetlitet avbrott i galoppen, och så blev hon rädd i galoppen också, men det kändes jättebra. Jag fick 62,07%, vilket jag blev jättenöjd med. 

Jag vilade mig i en kvart ungefär, och sen var det dags igen att sitta upp. Jag red bara fram i en kvart ungefär, för hon var ju redan framriden och så. Hon kändes lite mer spänd och så denna gången. När jag red in på banan, så var det enda jag tänkte på "kom ihåg banan" typ, haha.. Det gick skitbra. När jag skrittade av henne, så kom Emma fram till mig..

Emma: Jävla dommare! 
Tilda: Vad fick jag? :/
Emma: 58
Tilda: Kom jag sist? (var väldigt besviken faktiskt)
Emma: Mm ....... Nej, jag skojja bara, hoppa av och ta på kavajen, det är prisutdelning.
Tilda: VAA? :O VAD FICK JAG OCH VART KOM JAG? :O
Emma: DU VANN PÅ 68%! Skynda dig nu!

Asså, jag blev så chockad så jag vet inte vad, jag blev så glad så det spratt till i hela kroppen, x) Haahaha. Ja, jag vann iallafall, och jag blev superglad. Har ridit henne 4:a gånger, hon är inte direkt lätteriden, min första riktiga tävling, och... Jag går in och vinner!       JAG ÄR GLAD! 

Jag vann ett rött schabrak, jättefint, två rosetter, en plakett och en "staty" som var ett hästhuvud där det står AGRIA på. (det var kval till agriacupen, så vann två rosetter och en "staty")


Ni som inte orkade läsa all texten, kan läsa denna korta lilla sammanfattning av dagen:
Första klassen, Lb:1, kändes bra, fick 62%
Andra klassen, Lc:1 med kval till Agriacupen, kändes också bra, fick 68% och vann!

Det blev mycket text, men tänkte bara säga också, att nu när jag inte har lika mycket med ridningen, och det ska bli dåligt väder, så kommer jag att blogga mer. Förlåt om det är stavfel och sånt i denna text, men den är så lång så jag orkar inte gå igenom den igen. (a)



Ha det bra, hoppas ni också är glada för det är jag!
2009-07-04 - 20:28:41
Allmänt - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0