Min Kamerautrustning!

Jag har två olika kameror, den "lilla" kameran, Olympus 1050 SW, och systemkameran, Canon EOS 400D, båda funkar riktigt bra, men jag använder oftast systemkameran, eftersom den tar bättre bilder.

Om Olympus 1050 SW: Haft den sedan 24 december 2008 En väldigt bra, smidig och tålig liten digital kompaktkamera. Fotar väldigt bra bilder när det är ljust ute, speciellt närbilder, men när det blir mörkt så blir dom väl inte riktigt fullt så bra. Den är vattentät ner till 3 meter, 1,5 meter "shockproof", man kan alltså tappa den 1,5 meter från marken utan att den går sönder (om den inte hamnat på någon sten mot skärmen såklart, då kan den ju gå sönder).  Jag fotar mest med den när jag är med kompisar, en vanlig dag på stranden, på semestrar om man vill ta under vattnet o.s.v, alltså är den mer som en liten "extra" kamera, men väldigt smidig när man inte vill släpa med en klumpig systemkamera i väskan. Ett tips om ni vill ha en kamera att ha i fickan alltid, och inte behöva vara rädd för att tappa den i varken vatten eller i backen. 

Om Canon Eos 400D: Egentligen är den pappas, men jag får låna den när jag vill (om inte han använder den vill säga). Haft den sedan april-maj 2008. En digital systemkamera, funkar alldeles utmärkt. Har kommit ut en nyare modell Canon Eos 450D. 10,1 megapixel med ganska stor ljusstark bildskärm. Ganska lättanvänd, men med många bra inställningar. Ja, vad ska man säga mer... Vi är iallafall nöjda med den, den funkar som den ska och tar fina bilder. 

Vi har tre stycken objektiv, men det ena är gammalt och funkar sådär, så det används knappt, eller, jag använder iallafall inte det, därför tar jag inte med det. Och ibland får jag också låna ett objektiv från pappas jobb, ett macro-objektiv, som funkar kanonbra. Vi har ett stativ, som är lite ihop byggt av två olika stativ till ett, som funkar helt okej det också, går att få kort och smidigt men också långt. En extra kameraväska har vi också, men inget speciellt med den, därför skriver jag inte om den, men det är en LowePro Edit 120+. 

Om Canon EF-S 18-55 mm: Zoomobjektivet som följer med kameran. Helt okej, lite plastigt men funkar för det mesta. 

Om Sigma AF 70-300/4-5.6 DG Zoom Macro: Telezoom som funkar kanon. Blir oftast väldigt skarpa bilder, men man behöver ganska mycket ljus. Även perfekt för närbilder.

Om LowePro Fastpack 100: Bra kameraryggsäck med många fack. Ett stort fack där det får plats systemkamera + ett extra objektiv. Lite små fack här och var till minneskort och liknande. Det finns också ett stort fack där man kan ha laddare, kablar, ja, lite vad som helst. Vi är supernöjda med den. 



2009-07-18 - 21:25:09
Allmänt - 1 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: vesna

oh nice stuff!

2009-07-18 @ 21:26:37
URL: http://vesna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0