Pudel eller människa?

Skolan idag, var väldigt seg, men ändå inte lika seg som vanligt.
Efter skolan, så åkte jag med Sofie hem.
Hon ville testa en ny väg hem, så vi gick upp vid en ganska lång backe.
När vi kom ända upp, så var det stängt, ovänför grindarna var det taggtråd, och vi var inte säkra på om det var ström i staketet. Så vi ringde till Ingrid, eller till Ingrids jobb, men då hade hon redan åkt, så vi ringde till mobilen, och hon sa att det inte var ström, men jag var lika rädd ändå, (a) Men jag kom över, levande dessutom.
Sen var det kladdigt och halt, men vi kom hem tillslut.
Vi år lite fika, och sen våfflade vi håret. Sofies våffeltång var väldigt seg måste jag nog säga, så vi satt och spelade spel så länge. Efter en kvart ungefär, så var den varm, och hon började med mitt hår, och som vanligt blev det stort som en... jag vet inte vad.     Sen våfflade jag Sofies hår, och det blev ganska platt, men det blev fint, för det blev ändå rätt mycket volym i, medans mitt såg ut som en stor gul pudelpäls. :(
Jaja, så kan det vara. Sen satt vi vid datorn och nördade oss, gjorde massa olika saker.
Ingrid kom in och frågade vad Sofie ville ha till kvällsmat:
Ingrid: Vad vill du ha till kvällsmat? Nicke vill ha pizza?
Sofie: Pizza? ;s
Ingrid: Ja, vad vill du ha?
Sofie: Aja, pizza blir bra.
Ingrid:
Ja, eller vill du ha Mc Donalds?
Sofie: spelar ingen roll
Ingrid: Spelar ingen roll? Så kan man väl inte säga?
Sofie: Kan man väl, det spelar ju ingen roll för mig. Fråga Nicke.
Ingrid går iväg, men kommer tillbaka.
Ingrid: han vill ha pizza, men du behöver ju inte ta det.
Sofie: Nehe? vad ska jag äta då? ;o
Ingrid: Ja, du kan väl ta en macka eller flingor eller något sånt?
Sofie: Macka? ;o nej tack, jag vill ha pizza. En kebbab!

Jag tycker det var lite roligt, även om ni kanske inte fattar! (a)

Sen så ringde jag mamma, för att hon skulle hämta mig, men pappa var på väg, så jag fick vänta lite, men det var ju ingen fara såklart. (;
Efter en stund kom pappa, och vi åkte hem och åt, och nu sitter jag här och är trött och fryser. Feber? ;s
Tittar på Let´s Dance, och sover nästan. ;p

Här kommer iaf en ful bild, bara för att visa mitt stora hår.
(Fast det har gått ut lite nu, eftersom jag inte sprayade någonting + att det inte syns så bra på bilden hur stort det egentligen är, men det är bara bra ^^)


2009-01-09 - 21:26:26
Allmänt - 1 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: Sofiee

hallåå söting :) jo för att jordgubbar är så mkt godare än godis som man får ont i magen aav , och jag vill till varberg för att shoppaa :DD <3

2009-01-10 @ 14:55:56
URL: http://sofierosengren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0