Jag hatar tandläkaren!

Sitter  här med en tuss bomull i munnen och ett papper framför munnen. Det bara rinner, och jag hatar att ha bomull i munnen. Har som ni kanske fattar varit hos tandläkaren precis, och gud vad jag hatar det. Men som tur var så gick det bra denna gången. Jag fick lustgas direkt när jag kom in. Det började med att jag inte kände någonting, och tänkte "detta funkar nog inte på mig", men efter en stund, då kom det ut och började kittla i fingrarna, och sen började jag gapflabba, inte en aning om varför, men sånt händer när man får lustgas. Sen la dom lite bedövningskräm, och sen sprutan. Det gjorde inte ont, men det stack lite. Lustgasen var toppen, och jag ska få det nästa gång. 
Hoppas det slutar blöda snart, så att jag kan äta, för jag är hungrig, fick inte i mig mer än en halv macka innan vi åkte.

Idag så tänkte jag bara slappa, titta på Andra Avenyn, och kanske någon mer film, och sen måste jag också plugga, och städa mitt rum.. Får se hur mycket jag orkar, för jag är yr och har ont i huvudet!

Igår, så red jag Sol, Mamma körde dit mig, och jag hämtade hästarna.
Först såg jag inte dom, så jag gick upp och letade efter dom. Jag hittade dom i den "hagen" där dom inte får vara.
Jag ropade på Sol, och hon kom som ett skott, sprang under tråden hur lätt som helst, men sen sprang hon tillbaka in under tråden igen. Jag fick gå in och hämta henne, och gå in med henne i stallet, för Carisma följer alltid efter henne. Men Carisma vågade inte gå under tråden, så hon sprang runt där, så jag fick lämna Sol i hennes box, och gå och hämta lilla Carisma. Jag fick ut henne med hjälp av en lång pinne, som jag fick hålla upp tråden med, och locka ut Carisma. Det gick bra, förutom att hon spraaaang in, så i nedförsbacken så nästan flög jag bakom. 
Sen kom Ulrika och Klara hem, men dom skulle göra sig i ordning och så, så jag började rykta Sol, och tog på henne benskydd och sadel o.s.v, sen gjorde jag i ordning Carisma åt Klara ockå.
Sen kom Klara ut, och säger:
Klara: Tildaa, gillar du godis?
Tilda: Jaa
Klara: Okej, titta här!
Klara håller upp en stor kexchoklad.
Tilda: Äter du också godis? ;)
Klara: Aaa, vi ska ta med den ner till ridhuset, för jag verkade lite trött, så jag ska få energi!
Sen gick vi ner till ridhuset, och när vi hade ridit fram en stund, så började jag hoppa. 
Sol var jätte duktig, och hon rusade bara någon gång! Hon bytade till och med galopp ;)
Det var verkligen jätte roligt att hoppa..
När vi kom tillbaka till stallet, så hade jag köpt nya borstar, så tog Klara en av dom, och så ryktade hon lite, och sen när hon skulle lägga tillbaka den, så gick hon in i sadelkammaren, men kom ut rätt fort..
Klara: Oj, den kanske inte va våran.. Här! 
Hon sträckte fram handen med borsten mot mig!
Tilda: Nej, du kan lägga den i Sols låda. :)
Klara: Åhh, TACK!
Hon är så gullig den tjejen, ;) hahah

När jag kom hem, så åt jag, och sen tittade jag bara på tv! 

Nu, så har det nästan slutat blöda, och bedövningen är påväg bort, och det är så obehagligt och känns så äckligt.
Men det rinner fortfarande, på dregel och blod, så jag får sitta med ett papper och hålla för munnen, så har skrivit allt detta med bara en hand... hahaha! 

Imon blir det skola, kanske ridning efter det. Får ser!

På Fredag är vi lediga, och vi ska fira påsk hos farmor och farfar, med dom gamla vanliga, tror jag, iaf min älskade kusin, <3       wiiie! Det var längesen jag träffade alla från glommen, farmor, farfar, kusinerna, faster, morgan, allihopa.. Så det ska bli kul! Sen på kvällen, så kommer Mats, Susanne och Nelly, och dom stannar hela helgen. Kul! :D

På Lördag, firar vi påsk här, med familjen, Mats, Susanne, Nelly, Peter, Madde, Malin, Elina, Anette, Johan, Hampus, Noel och Amanda! Det blir säkert jätte roligt! 

Nu ska jag titta på Tv, eller sova.  Så , byee. ^^


2009-04-08 - 10:41:53
Allmänt - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0