Tävling i Hässleholm!

Nu sitter jag här och tittar på Innerbandyfinalen!
Pappa spelade in den, men så gick jag in på facebook när jag kom hem, och där såg jag att någon hade skrivit hur det gick.
Så det är inte så kul att titta, så jag äter bara godis. (a)

Idag, så vaknade jag ganska så tidigt, och gick upp och åt frukost, fixade mig, och sen åkte vi till stallet. (Övraby Dressyr)
Jag hjälpte Emma att knoppa pandan, och fixa lite andra saker.
Sen packade vi in allt i bilen, lastade pandan, och resan började! ;)
Vi körde, körde och körde. Mycket skratt på vägen ner, och jag hade lite så där smått med överenergi. (a)
Vi stannade i Våxtorp och åt hamburgare och pommes. 
Sen fortsatte vi, och så när vi kom till början av Hässleholm typ, så körde vi förbi pappas kusin.
När vi kom fram, så anmälde Emma sig, och sen gick vi och titta när Hilda red fram. Hann inte se när hon red, för vi var tvungna att lasta ut Pandan! Jag fick gå runt med henne, på tävlingsplatsen, och sen så fixade Emma henne.
Sen när hon var klar, så gick vi till framridningen, och hon började rida fram. Såg ganska så bra ut!
När det var deras tur, så var jag jätte spänd, (a) hahaha!
Det gick helt okej, men Emma var inte så nöjd med rytten tydligen.
Emma skrittade av, och så stod hon och pratade med Hilda och hennes mamma, och jag gick och hämtade Protokollet.
Stod och väntade jätte-länge på att resultatet skulle komma upp, och tillslut kom det.. 64,19%, och en tredjeplats! :)
Grattis syster, och Pandora! 
När allt var klart, så packade vi in allt, lastade hästen och började köra hemåt.
Jag och Emma ville köra in till Pappa kusin Mia, och säga hej, så det gjorde vi!
Fick även lite fika, och lite skratt! ;)
Sen körde vi hem, för dom skulle på kalas, och vi tyckte synd om pandan. ;)
När vi kom till stallet, så tog jag ut knopparna och Emma fixade allt annat, och pappa mockade ur transporten, och sen körde vi hem! :)

En jätte kul dag, och det kommer nog morgondagen också bli, ska nog rida Putte på förmiddagen, och sen på "kurs/träning" med Sol! :)

Kommer lite bilder från tävlingen i nästa inlägg! :) 

puss , 


2009-04-18 - 20:29:01
Allmänt - 1 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: Petra

Sv; Jaha, jasså:) Tack så mycket!:)

2009-04-18 @ 21:58:00
URL: http://petralovisaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0