Hemmaspa

När jag kom hem från stallet var jag verkligen helt pissblöt och kände mig riktigt ofräsch. Men efter en lång, varm dusch och lite hemmspa så känner jag mig piggare och fräschare.

Tänkte bara dela med mig lite av mina favoriter när jag gör hemmaspa. Använder mig ganska ofta av naturliga saker och gör maskerna/inpackningarna m.m själv. Favoriterna är helt klart olivolja och honung som funkar superbra till både håret, huden och läpparna. Finns massor med bra saker för huden/håret som man knappt vågar prova, men som ska vara riktigt bra. Jag har provat en hel del konstiga saker och det mesta funkar så mycket bättre än alla produkter man kan köpa.

 

Peeling
Blanda lite olivolja, socker och honung. Huden/läpparna blir superlena efteråt, men var noga med att skölja bort det ordenligt. När jag använder detta använder jag ingen ansiktsmask eftersom jag inte känner att det behövs efter detta.

 

Håret
Fuktar håret lite och "gnider" sen in olivolja i topparna. Tvätta sen som vanligt, med schampoo och balsam. Har man torr hårbotten kan man ha det i hela håret men då får man nog tvätta med schampoo två gånger för att få bort det.

 

2012-04-26 - 18:45:44
Tips & Trix - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0