Bästa sportlovet någonsin!

Jag har varken hunnit, orkat eller tänkt på att skriva i bloggen de senaste dagarna.
Tiden har bara runnit iväg, fast det har varit väldigt bra dagar, som jag nu tänker berätta om,
vet inte riktigt hur mycket jag orkar skriva om varje dag, vi får se.

Lördag,
Jag sov ut ganska länge, och sen åkte vi och lämnade Emma i Övraby, hon skulle på ridläger,
och sen åkte jag och mamma till stallet, och jag red Putte.
Funkar faktiskt väldigt bra med putan, även om det känns lite obekvämt och ovanligt för mig, men får hoppas att det blir bra för Putte iallafall, och det blir det nog. Red honom med putan i fredags med, och det gick bra även då.
Sen åkte vi hem, och gjorde inte så mycket.
På kvällen blev det tv, och datan och lite så. Har jag glömt något?

Söndag,
vaknade, gick upp och åt frukost. Sen fixade jag iordning mig, och mormor och morfar kom och hämtade mig och mamma.
Vi åkte till Älvsered, för att äta, men dom hade inte öppnat, så vi fick köra runt i Älvsered en halvtimma, och sen åt vi på Älvsereds shoppingcenter. Sen åkte vi vidare till Borås, typ. Vi hälsade på min nästan nyfödda syssling, Alice.
Maria och Anders, (Alices föräldrar, Maria är mammas kusin) bjöd på fika, och sen tittade vi på kort från när dom var på semester i Eritrea eller nått sånt. Och sen åkte vi hem igen. Jag somnade på vägen hem , och vaknade precis utanför ullareds närbutik. Vi stannade till på Stantons och köpte en familjapizza, körde hem, och åt den med mormor och morfar.

Måndag,
Göteborg med mamma. Toppendag.
Först åkte vi till Kungsmässan, för jag ville till Alfons. Där fanns inte så mycket, men jag hittade ett par jätte fina typ Chinos, piratbyxor, från Tommy Hilfiger, så tänkte jag dom är ju säkert sviindyra, men när jag tittade på prislappen, så stod det 300;-
Så jag gick in och provade dom, och dom satt perfekt, och jag älskade dom, (a)  
Jag gav dom till mamma, och så kom hon tillbaka och sa att jag hade tittat fel, för det satt ett guldigt skärp i, och det var det som kostade 300, byxorna kostade 799;-    och jag ville inte lägga 800 kr på ett par trekvarts byxor, för man kan få mycket för dom pengarna, så jag väntade. Sen åkte vi till Freeport, men där fanns inte så mycket, eller mamma hittade lite, men jag hittade inte så mycket där. Efter det så åkte vi till Västra frölunda. Där hittade jag mer saker. Vi åt på McDonalds, och sen shoppade vi ännu mer. När vi gått där i några timmar, så åkte vi till kållered, till IKEA. Först fikade vi, räkmacka, och sen gick vi och tittade lite. Vi köpte lite olika saker, fast inte så mycket.
När vi var klara där, så åkte vi och handlade mat, och sen åkte vi hem.
Tack för en bra dag mamma, och tack för allt jag fick. <3

Tisdag,
Jag var hemma och städade hela förmiddagen. Sen åt jag middag, och sen kom Ulrika och hämtade mig.
Hon hade inte ätit middag, så jag fick komma in och fika. Simon, David och deras kompis Philip, hade bakat chokladbollar,
så vi fikade på chokladbollar och julmust, ^^
När vi satt och fikade, så kom Philips mamma och lillasyster, för dom skulle hämta honom, men han ville inte hem. Så när vi fikat klart, så följde dom med och red. Philips lilla syster, Sofia, red Carismha, efter att Klara hade ridit, och jag red självklart Sol. Hon har börjat bli riktigt duktig, fast är fortfarande het i galoppen.
När vi hade ridit klart, så gick vi hem, och mamma kom och hämtade mig.
Vi åkte hem, och jag fick ta en snabbdusch, för det var bara 1,5 h tills tjejerna skulle komma.
Sen städa jag lite till, och gjorde mig iordning.
Anna och Linnéa kom, och vi gick upp och pratade lite, sen kom Sofie och Fille, var och än för sig, men ändå samtidig. ;)
Sen efter en stund, kom Majsen också, och vi gick upp och spelade guitar hero, och sjöng singstar.
Efter en stund, så åt vi, och sen gick vi upp igen och spelade och sjöng.
Kvällen var jättebra, och vi (eller iaf jag) hade väldigt kul. Vi kollade på film också.
Vi somnade typ halv 3, och alla somnade nästan samtidigt, tror jag.

Onsdag,
Vi vaknade tjugo över 9, och jag och Sofie gick ner och gjorde frukost. Vi åt, och sen skulle Sofie och Felicia hem.
Jag diskade lite, och sen sjöng vi singstar. Klockan ett, så åkte dom hem, och jag och mamma skulle åka till Glommen, på Spadag med Faster och Kusinen, men när vi hade kört en liten bit, så kunde vi inte köra längre, för när snön landade på rutan, så frös det på direkt, så vi såg ingenting, så vi fick vända. :(
Mamma gjorde våfflor, och vi fikade lite och spelade spel.
Sen gick jag upp och satte mig vid datorn, och sen tittade jag på film.

Torsdag,
Gick upp klockan 6-halv 7, gjorde mig iordning, och sen åkte jag och Emma med pappa in till stan. Pappa lämnade av oss vid stationen, och där satt Farmor, Faster och Sara kusin och väntade på oss.
Tåget kom en kvart efter, och på tåget så åt vi frukost.
Det gick väldigt fort att åka till Göteborg, vi åkte x2000, och det tog ungefär 45 minuter.
Sen tog vi spårvagnen till Skandinavium. På vägen dit blev det mycket skratt och flamsande.
En heldag på Göteborg horse show (skandinavium) var väldigt bra.
Vi tittade på allt, och gick på mässan i pauserna.
Det roligaste/bästa var nog Gymkhanan. Dom var jätteduktiga och smidiga. Där var en liten vit B-ponny med, som var så jäkla söt, den var så pigg, och så stegrade den sig, över startlinjen, så fick dom börja om. Så höll den på säkert 20 gånger.
Det var bara svenskar som vann, hela dagen. Jan Brink i dressyren, Rolf-Göran bengtsson i hoppningen, Svenska laget i Gymkhanan. Där var också en väldigt söt, duktig shettis, som hette Fonzie, som gjorde dressyrkonster typ.
På kvällen, när det var slut, så tog vi spårvagnen till stationen, och där åt vi lite mat, och sen tog vi tåget hem.
Det var mycketmycket skratt och flamms på vägen hem också.
När vi kom till stationen i falkenberg, så kom mamma och pappa och hämtade oss, och vi åkte hem.
Tack så jätte mycket, Farmor och farfar. <3

Fredag,
Jag sov till typ 11, och gick upp och åt frukost, gjorde mig iordning, och sen åkte vi till stallet.
Vi skulle åka till Göteborg horse show klockan halv 12, och kom iväg ganska exakt halv 12.
Jag åkte med Annelie, Emily, Veronica och Ellen.
Vi stannade på Rasta i Varberg och åt på McDonalds.
Sen åkte vi vidare, och när vi kom fram till Skandinavium, så gick vi på mässan.
Jag gick mest med Ellen, men Veronica gick också med oss det mesta, men ibland gick hon med Emma, Carran och Anna.
Jag hittade inte bettet till Putte, och inte något fint Dressyr Schabrak till Sol , men jag hittade ett jättefint hopp schabrak, och ett par jättebra gummiband, som inte går sönder. Jag och Ellen var tvungna att testa om dom inte gick sönder, så hon satte ett gummiband runt mina skor, och så särade jag på fötterna, och det gick inte sönder.
Vi gick på mässan till klockan 10 i 6. Fast den sista halvtimmen, så åt jag, Emma, Carran och Ellen pizza.
Sen var det dags för Dressyren , och det var Jan Brink och Briars sista start tillsammans, och dom vann.
i Dressyr pausen, så var Fonzie där, och två dressyrryttare som red något konstigt program typ.
Efter dressyren, så var det hoppning, och i pausen så gick jag och Ellen och köpte glass.
När hoppningen var klar, vid 11 typ, så åkte vi hem. Jag åkte med Annelie, Emma, Carran och Ellen.
När vi kom hem, så var klockan tjugo i ett, så jag gick och lade mig direkt.
Dagen har varit jättebra, tack allihopa <3   

Lördag,
Jag sov ut riktigt länge, och sen åt jag frukost, och sen åkte jag och mamma till stallet och red Putte.
När jag var klar, och precis hade släppt ut Putte, så skulle jag bara skriva i en bok, så ropade mamma:
Det brinner!! jag tror det är någonstans hemma. Kom fort, vi måste hem!!
Jag fick panik, så jag bara sprang till bilen, och vi körde hem.
När vi kom nästan hemma, och såg att det inte var hemma, så trodde jag att det var hos Saga och dom,
så vi fortsatte köra en litenliten bit, och såg att våra grannars stall, ett väldigt stort stall, brann jättejätte mycket.
Det var jätteläskigt, så vi körde hem, och gick bort dit. När vi kom till Saga och dom, så kom dom ut, och så sa dom att hästarna iallafall var räddade. Vi gick bort till gården där det brann. Hela Stallet brann, och det var jätteläskigt.
Dom hade byggt ett nytt stall också, som blev klar för en vecka sen, och det brann också.
Det var 8-10 brandbilar, poliser, ambulanser. Men som tur var så spred det sig inte till ridhuset, eller deras hus, och alla klarade sig. Men det är verkligen jättesynd om dom. Allt jobb dom har lagt ner på det nya stallet, och så bara brinner det ner på 5-10 minuter. Usch!!!
På kvällen tittade jag bara på tv, och satt vid datorn.

Söndag,
Jag sov ut länge idag också, så jag hann inte äta frukost, för mamma hade redan börjat på maten. (a)
Nu har jag precis ätit, och sitter och skriver för fullt. Ska snart gå ner och byta om, för ska på "träning" med Sol i Susedalen.
Så nu måste jag gå ner.

Hejdå!



2009-02-22 - 13:58:04
Allmänt - 1 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: Ida Hasselqvist

mysig blogg! allt bra med dig? KRAM

2009-03-03 @ 15:06:28
URL: http://hasselqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0