Grillmästare!

Jag är trött, men tänkte skriva lite ändå!
Gick ju upp vid 6 halv 7 något i morse, så jag behöver sova!
Jag, mamma och Emma åkte in till stan, och åt på torggrillen.
Sen åkte vi till Coop Forum, men så hade Emma ont i sitt öra, eller, hon hörde ingenting. 
Så ringde hon mormor, och mormor tyckte att vi skulle åka till vårdcentralen, så vi satte oss i bilden igen, och åkte till söderbron.. Men det var ingenting, eller dom kunde inte hitta någonting.
Vi gick in i den där affären bredvid där, för mamma skulle titta på elvisp.

När vi kom in...
Emma: Åh, mamma, ett sånt här kylskåp vill jag ha. 
(det var ett rosa skåp, med typ diskho på)
Hansomjobbar: Det blir nog lite svårt, för det är en tvättmaskin, så det får bli en tvättmaskin isåfall.
Hahahahahah!

Sen åkte vi tillbaka till Coop Forum, och handlade och sen körde vi hem.
Jag packade lite fika, och jag, mamma och mormor började cykla. Vi bestämde oss för att cykla till Bengtegårsäng. (stavning? (a) ). 
När vi kom fram, så fikade vi, och sen tog jag lite kort, och sen så cyklade vi tillbaka.
Vi hann precis hem, för jag skulle vara i stallet klockan 4, och vi kom hem kvart i. ;)
Så jag bara bytade om snabbt, och sen körde mamma mig till stallet.
Det gick kanoners att rida idag, hon gick fint i både skritten, traven och galoppen, och hon hade lugn galopp.
Det går frammåt i hoppningen med! :)
När jag hade gjort klart Sol, och höll på att sopa stallgången, så kom Klara, med händerna bakom ryggen.
Så sträckte hon fram en "låda", med två muffins i! Hon är la för söt hon! ^^
Sen kom morfar och hämtade mig, och när jag kom hem så duschade jag.
Emma hade gjort klart nästan allt, så vi skulle bara grilla, sätta in potatisen i ugnen och rosta bröd.
Jag fick sköta grillningen, men det blev faktiskt väldigt gott, allt.. :D
När dom var ute och gick, så gjorde jag efterrätt.. Glass, Maränger, varma hallon, jorgubbar och smält choklad.
När det var klart, så ringde jag och frågade var dom blev av, och då så hade dom sett en älg, som dom inte vågade gå förbi eller vad det va.. så det hann smälta lite, men var ändå gott!
Sen diskade jag, och nu sitter jag här, och somnar typ när som helst!

Så nu orkar jag inte skriva mer, och går och lägger mig! 


Dagens outfit:

Picknick med mormor och mamma, cyklade dit och hem! 

Matlagning inför kvällen, även diskning . -.- 
En fin solnedgång fick jag också vid grillen . :)
2009-04-16 - 23:35:18
Allmänt - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0