Mitt 2010

Tänkte nu göra en liten sammanfattning av mitt år, alltså 2010. Jag kommer såklart missa en jädra massa, men får hoppas att det mesta kommer med!

 


Januari

Det var mycket snö ute, så det blev många promenader med hunden i snön, åkte även skidor efter hunden. Skitkul! Fotade mycket snö, och fick låna hem ett macro-objektiv från pappas jobb och fotade extrema närbilder på snön och blommor (inomhus). Jag var i jönköping med familjen hos några vänner, var och shoppade på A6. Åkte också snowboard i Isaberg. Jag fyllde 15 och fick god frukost på sängen, och var glad att snart få moppekörkort.

 

Februari

Hittande inte så mycket bilder härifrån. Skolan hade börjat, barngympan hade börjat även den, och en eftermiddag så fotade jag Felicia i snön innan vi skulle till gympan. Jag var med familjen på en shoppingtur i Varberg. Det hände nog inget speciellt vad jag kan minnas.

 

Mars

Nu började det hända lite saker. Det blev varmare - vår. Jag åt fruksallad med glass och chokladsås ofta efter skolan, gjorde massa goda smoothie's. Jag bakade också en del. Det var prao i två veckor, jag praoade hos en fotograf. Första vår/sommarskorna köptes - mina älskade gladiatorskor som användes flitigt på sommaren.

 

April

Det blev ännu varmare och blommorna kom - mycket att fota. Vi fick lov en vecka, direkt efter praon, och direkt efter lovet åkte jag till hemsedal på skidresa med konfirmationen. Några riktigt lyckade dagar med riktigt härligt folk, herregud vad kul vi hade. Saknar!   De två sista bilderna är Joannas som jag lånade, men lisa har tagit den i backen!

 

Maj

En dag hade vi friluftsdag i skolan, och dom som hade hästar fick vara hemma och rida om de ville, så jag och Lisa passade på att ta en riktigt lång tur i skogen med hennes två pollar. Vi hade galopprace, stannade och fikade och hade riktigt mysigt. Var nog ute i fyra timmar om jag inte minns fel. Det började bli sommar på riktigt nu också, skolan var snart slut. Jag konfirmerades, så himla skönt!

 


Juni

I juni hände det mycket. I början av juni stack familjen + Anna till våra kompisar i Turkiet - Istanbul. Hade en riktigt bra vecka (eller en och en halv vecka) där, fast de sista dagarna regnade det så sjukt mycket, men då blev det shopping. Åh vad jag älskar Istanbul! Vi kom hem, och två dagar efter slutade vi skolan. Jag klarade moppeprovet på första försöker, och tog såklart moppen ner till stranden, men där var inget folk, men solen var där, så där stannade jag den dagen. Jag tillbringade dagarna på stranden med härliga kompisar, både på Skrea strand och i Glommen. Gick hem till Amanda en dag när det inte var fint väder och vi tänkte vart på stranden, där fanns det en söt liten kattunge som somnade på min arm. Vi stack till stan och köpte B&J!

 

Juli

Även i Juli hände det mycket saker. Det blev många pannkaksfrukostar med färska jordgubbar (!!!), många kvällar i hängmattan, och även en hel del självporträtt togs. Tillbringade alla fina dagar på stranden med härligt folk, och vissa kvällar tillbringades också vid havet. Jag och några kompisar stack på Lars Winnerbäck konsert, där Melissa Horn också var. Jag stod på V.I.P listan och hade ett band som gjorde att vi fick stå längst fram. GRYM KVÄLL! Drog också till Götet för en dags shopping med några kompisar!   Sista bilden är fotad och redigerad av Sara Norrhede.

Jag fotade också Brolle på vallarna, riktigt kul var de. Vissa av dom bilderna kan du se här och här.

 

Augusti

Fotade lite självporträtt, man fick ju passa på innan sommaren var över. Grillkvällar, blandannat i Glommen med riktigt härligt folk. Tillbringade några dagar i stockholm med mycket shopping och hade det allmänt trevligt.

Vädret blev sämre, och skolan satte igång. Det blev plugg och en massa turkiskt té om kvällarna.

 

September

Gjorde mest vardagssaker. Skolan var i full gång, och det blev mycket plugg. Jag färgade håret mörkare. Det blev en mysig kväll på Ästad gård med HKRK's Dressyr-elitlag. Jag lyckades sitta kvar längts på tjuren. Mitt lag vann!

 

Oktober

Hittade inte alls många bilder från Oktober. Var iallafall och fotade på ett jättemysigt ställe, pappa fotade mig för en gångs skull, brukar ju för det mesta vara jag som fotar andra. Dock trivs jag bäst bakom kameran kan jag säga. Köpte nya converse, vita, perfekt nu när hösten var påväg, haha!

 

November

Det blev kallare. Kallt. Åkte till Jönköping till några kompisar, (samma som vi gjorde i Januari) och shoppade och hade det bra. Jag köpte ny plattång som fungerar super. Det blev riktigt mycket plugg och därför kom bloggen i kläm. Med det lönade sig på betygen!

 

December

Julmånaden kom insmygandes, och jag hade julkänslor väldigt tidigt. Vi hade klassfest. Jag gjorde mitt första riktiga fotojobb, som var riktigt kul. Jag fick en riktigt härlig lön, både av fotojobbet och av barngympan, och även en julklapp från barngympan, 500:- presentkort på Intersport. Skolan slutade, och avslutningen var så himla bra och mysig. Tur det, eftersom det var sista julavslutningen med våran klass. Blev riktigt glad när jag såg betygen, och jullovet startade bra med shopping i Varberg. Julafton blev så himla bra, men god mat och släkt! Nyårsafton var den bästa nyårsafton jag haft, fest med nästan alla mina vänner, och jag hade så himla kul.

 

Och 2010 blev 2011, och detta året ska jag göra bäst, bäst, bäst!! Ser verkligen fram emot ett riktigt bra år, och det enda jag vill är att jag ska få vara med nära och kära, och att alla i min närhet ska få vara friska och glada!

 

 

 

 

 

 

 

2011-01-02 - 02:06:26
Dagbok - 2 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: Lisa

tilda tilda... norgebilden på dig och maja i skidbacken har jag tagit :D och vi var ute i fyra timmar :D hahaha <3

2011-01-03 @ 21:22:46
URL: http://lisavictorias.blogg.se/
Postat av: Lisa

svar: men underbart :D

2011-01-04 @ 16:57:56
URL: http://lisavictorias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0