Amerikanska pannkakor med Jordgubbar


Photo: Tilda Johansson (me)

Jag vaknade ganska sent idag, klockan var nog runt elva tror jag. Somnade i hyfsad tid igår, och sov länge idag. Inte bra. Har varit seg hela dagen bara för att jag sov så länge.

När jag kom ner i köket stog där en skål med jordgubbar och jag blev sugen på amerkanska vaniljpannkakor med sirap och färska jordgubbar, så det blev min frukost/lunch, alltså brunch! ;)

Recept från kalasgott.blogg.se:

4 personer

Amerikanska Vaniljpannkakor
• 3 Ägg
• 5 dl Mjölk
• 5 dl Vetemjöl
• 1 msk Bakpulver
• 2 msk Vaniljsocker
• 1 knapp dl Florsocker

Gör så här
1.
Vispa upp äggen tillsammans med mjölken.
2. Sikta i resterande ingredienser och vispa tills smeten är slät.
3. Låt stå och svälla i en kvart.
4. Stek pannkakorna på båda sidorna i smör tills de fått fin färg.
2010-07-06 - 16:16:29
Godsaker - 2 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: Naliita

Sv: Tack för att du deltar i min tävling, om det blir vinst hör jag av mig. Lycka till ;)

2010-07-06 @ 16:17:19
URL: http://naliita.blogg.se/
Postat av: phbyah

ser riktigt mumsigt ut! :D

2010-07-11 @ 16:11:23
URL: http://phbyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0