Kryllar av människor överallt idag!

Jag hann inte skriva något igår, förlåt.. Men jag gjorde ändå inte så mycket, men får väl berätta lite kort.
Jag vaknade ganska tidigt, och var väldigt trött, så när jag hade velat fram och tillbaka om jag skulle följa med till Alingsås på tävling eller inte, så gick jag och la mig, för jag tänkte att jag lika gärna kunde vara hemma.
Men när pappa och Emma hade åkt iväg till stallet, så ångrade jag mig, blev pigg och ringde till pappa. Vi bestämde att dom skulle hämta mig när dom körde från stallet, så att jag kunde följa med. Så jag åt frukost och gick ut en långrunda med Ebbot. Jätte skönt väder, så jag tänkte att man kunde ju sitta och sola när man kom fram, men det blev inte så, för vädret höll sig inte hela dagen. På vägen upp till Alingsås, läste jag ur min bok, för jag vill ha läst ut den innan Turkiet.
Påtal om Turkiet... GUD VAD JAG LÄNGTAR, 8 DAGAR KVAR!!!!
Det gick bra för Emma och pandan, eller dom gick jätte fint och var duktiga, men domaren var typ konstig, så dom fick bara 58,4 %. Dom förtjänade typ .. 65% tycker jag, men vissa domare är konstiga. ;)
När vi kom hem så tittade jag och Emma på något program, det var läskigt. En liten tjej, som hette typ Juliana eller nått, som föddes med "platt" ansikte typ. Jätte läskigt. Hon var 5 år och hade gått igenom 27 operationen, stackare!

Idag så har jag och mamma hunnit med jätte mycket. Vi åkte och hämtade Carran vid 10, och handlade lite, och sen körde vi dom till Glommen, för Emma gav Carran en "överrasknings helg" i födelsedagspresent typ, så dom åkte ner, så kom farfar och hämtade dom med flakmoppe, så skulle dom på i farmor och farfars stuga, och få massage av min faster (hon är massör) och så skulle dom typ hitta på massa mysiga saker. När vi hade lämnat dom, så åkte vi till farmor och farfar, och mamma fikade. Vi åkte och hälsade på mormor och morfar också, och sen åkte vi och åt middag på torggrillen. Som vanligt: Köttbullar med mos, sallad och lingon. Dom som jobbar där vet väl det utantill snart! ^^
Sen gick vi runt i stan och tittade på saker till mamma, och sen körde vi till SkoDon, men mamma hittade inga skor.
Vi tittade i alla skoaffärer, men hon hittade inga, så vi bestämde oss för att åka hem, gå ut med Ebbot, och sen åka upp till Ullared ifall där inte var för mycket folk. Vi bad pappa titta på nätet om det var mycket folk eller inte, och han säger "nej, där är inte mycket folk", men när vi kommer upp till Ullared, så är där hur mycket folk som helst. När vi väl hade fått en parkeringsplats, så gick vi runt i alla skoaffärer, och provade alla vita klackskor (eller, mamma provade) och inga passade. Men när vi skulle gå ut ur den ena, så var det en trappa ner, och när vi gick ner för trappan, så ser jag att där är skor som vi inte hade tittat på, så vi gick dit och tittade, och mamma hittade ett par skor. 

Sen gick vi och tittade på en handväska som passade till det mamma skulle ha, och hon hittade en söt som passade till skorna. Vi gick in en liten snabbis på Gekås också, och köpte lite saker!

Nu ska jag nog följa med mamma och pappa ut och gå med Ebbot tror jag, om jag inte går och lägger mig, men jag tror jag följer med, för jag är inte trött. :)

Imorgon så ska jag rida, åka ner till faster, för hon ska fixa mamma innan bröllopet och så skulle vi nog fika där med.
På kvällen/natten så skulle jag vara ensam hemma, men min älskade vän Sofie kommer och sover här! :D
Brabra dag hoppas jag det blir! :)

Ha det bra, för det ska jag. (skulle skrivit en lite rolig grej, men mamma ville inte , haha)


2009-05-22 - 22:25:19
Allmänt - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0