Sudda ut ansikte m.m

Det var någon som ville att jag skulle förklara hur man "suddar" ut saker i en bild, (alltså gör det suddigt, så som på bilden ovanför)
Så nu tänkte jag förklara hur man gör när man vill "sudda" ut ansikte m.m. Vi kan börja med ansikte iallafall. 

1. Du öppnar den bilden som du vill "sudda" i photoshop.

2. Markera nu det området du vill markera, du kan ta t.ex marquee tool (M) och markera med.

3. Sen väljer du Filter > Förvandla pixlar > Mosaik
    Eller som det heter på engelska Filer > Pixelate > Mosaic
    
4. Nu kan du välja hur stora pixlarna ska vara, det är bara att dra lite i "spaken", och sen klickar du på 'OK'.

Så var det klart, och du kan nu sudda ut ansiktet. Bra va? ;)

(Bilden som jag tänkte ladda upp gick inte att ladda upp, försöker senare)

Nu så kan vi ta det med att sudda ut allt. Det är väldigt lätt, du gör precis samma sak, bara det att du inte markera något område, utan du väljer bara Filter > Förvandla pixlar > Mosaik , och så var det klart. :)

Fattar ni? Eller förklarar jag konstigt? ;) hahaha , säg bara till isåfall, så kan jag försöka ändra och förklara bättre. :)
2009-07-31 - 13:42:58
- 2 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: MenJagVetInte - Lite snyggare, lite bättre.

Tack för tipset :D

2009-07-31 @ 14:47:37
URL: http://menjagvetinte.blogg.se/
Postat av: D E L L A

Tack så grymt mycket :D!

2009-08-03 @ 11:56:45
URL: http://dellas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0