Om Tilda!

Namn: Tilda
Född: 1995-01-25
Bor: Utanför Falkenberg  
Intressen: Ridning, Foto, Blogg, Vänner.

Jag föddes 25 Januari 1995. Var väldigt liten, och har alltid vart det, kommer alltid att vara det. Kommer ungefär bli 160, så inte så jättelång. Har gillat hästar och ridning sedan 3 år ungefär, då jag red varje gång som vi var hos mamma kusin, så det är där jag lärt mig det allra första inom ridning. Sen började jag på ridskola, en liten mysig ridskola ute i skogen som heter Claire´s Riding School, eller hette, för den finns inte kvar längre, men min syster har sin häst där nu, så jag är ju ändå där. Sen tröttnade jag på hästar, och hade uppehållt i 1-2 år ungefär. Efter det så lånade vi sommarhästar. Första året hade jag två, och sen hade vi hästar varje sommar. Har haft sammanlagt 8 "hyr/låne-hästar". Just nu rider jag en liten b-ponny + min systers d-ponny lite ibland, som jag också tävlar lite på. Ska börja tävla den lille också nu i sommar tror jag.

Mitt fotointresse kom någon gång under 2008, och sen har det bara rullat på, lärt mig mer och mer, bättre kamera och nu fotar jag nästan varje dag. Du kan läsa om min fotoutrustning här. Jag tar mest närbilder men börjar mer och mer att ta på lite mer saker, gillar också att ta porträtt, men det blir tyvärr inte så ofta, vet inte riktigt varför. Självklart blir det en hel del bilder på hästar också! ;)

Vi har två katter och en hund. Första katten vi hade, fanns redan innan jag föddes, och den hängde med ända tills jag var 6 år. Den dog samma dag som min första skoldag, inte så kul. Sen var vi på en kattutställning och jag hittade en liten söt hårboll inne i en bur, och där stog en skyllt "TILL SALU", men där låg en drös med kattungar, men jag sa till mamma: DEN ska vi ha, och när vi frågade vilken det var som var till salu så var det den, och jag blev såklart överlycklig. Nu är han 5 år, och hur gosig som helst, älskar den andra lilla katten och busar ofta med hunden. Han ligger oftast på min kudde när jag ska sova. Den andra katten fick jag i födelsedagspresent år 2007, och han är nu 2 år. Han är pytteliten, ser ut som en kattunge, och blir inte större, har stora söta ögon och är också jättegosig. Våran hund är tre år, en golden retriver/labrador. Världens socialaste hund som tror att han är liten, ska helst ligga i samma fotölj som oss på kvällarna. Busig hund som älskar våra katter. Jaja, nog om våra djur.. ;) Det var ju inte djuren jag skulle skriva om, utan mig själv. (a)

På fritiden rider jag, fotar, grejjar i photoshop, fixar/skriver i bloggen är med kompisar, går i skolan, jaa, sånt som ni också gör. Mitt bloggintresse kom någon gång i november-december 2008, men blir bara större och större, och nu skriver jag oftast 2 gånger om dagen, ibland mer och ibland mindre, men det blir nästan alltid minst ett inlägg per dag. 



Det var väl allt ni behövde veta om mig, tror jag. 
Om ni undrar något, så är det bara att maila: [email protected]
2009-07-18 - 21:32:33
Allmänt - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0