Förkyldning, usch!

Jag hann inte skriva inlägget igår, så jag skriver det idag, för jag har inte så mycket att göra..
Jag ligger hemma i sängen och är sjuk, förkyld. Näsan och ögonen rinner  hela tiden, hosta och ont i halsen, ont i huvudet och öronen. Så vi får väll se när jag kommer tillbaka till skolan.
Men nu ska jag inte ligga här och tycka synd om mig själv, utan skriva om gårdagen.

Jag vaknade ungefär vid 10 - halv 11. Men orkade inte gå upp, så jag låg kvar i sängen till unefär 11.
Jag hade ont i halsen, och var lite förkyld, men jag mådde inte jätte dåligt,
så jag gick upp och åt lite frukost, och ringde till Sofie. Vi pratade en liten stund,
och bestämde att vi skulle hämta henne klockan två.
Jag satt lite vid datorn, men där var inget roligt, så jag redigerade lite bilder.
Sen så åt vi middag, men jag var inte alls hungrig och mådde lite dåligt.
Men jag hoppade in i duschen, och efter en stund mådde jag bättre, men hade fortfarande ont i halsen.
Jag gjorde mig i ordning, och fixade lite saker och så, och så tog jag en huvudverkstablett, och sen mådde jag bra, bara lite ont i halsen. Vi åkte och hämtade Sofie, och sen åkte vi och lämnade Emma i stallet, och sen åkte vi till Varberg.
Affärerna var inte öppna, så vi åkte till Hajen och köpte godis, och sen till Sparbankshallen för att titta på Innebandy.
Vi fick ståplatser, och jag och Sofie orkade inte stå där i 3 timmar, så innan den började, så gick vi ut lite.
Sen gick vi in igen, och när innebandyn började, så såg vi att där fanns två platser lediga på ett ställe, så vi gick dit och frågade om där var ledigt, och det var det, så vi satte oss där.
Innan dom började, så var det en liten kille som kom in på planen med Innebandy kläder och klubba.
Jag och Sofie bara: ehm, han har nog kommit lite fel.
Han såg helt borta ut. Men sen så skulle han göra en tekning mot andra laget (Jönköping).
Hahaha, det såg faktiskt lite kul ut när den lilla killen kom in på planen.
Jag och Sofie fattade inte hur "hejarklacken" orkade stå och gapa hela matchen, men det gjorde dom, hela matchen.
Det gick bra för Warberg, och i första pausen så stod det 1-0 till Warberg.
I första pausen så kom Team Wells från körslaget och sjöng. Eller inte alla, men de flesta var med.
Sen så skulle Uffe skjuta en straff mot någon, kommer inte ihåg vem det var, men så mutade han med pengar, för att om han lade mål, så skulle alla i hallen rösta på Team Falkenberg i fortsättningen eller vad det var.
Men han satte ovanför målet.
Jag och Sofie gick och köpte dricka, och sen började matchen igen. I andra Pausen så var det någon tävling, för man kunde köpa en innebandy boll, så var man med i tävlingen, och sen då i andra pausen, så skulle alla kasta sina bollar, och den som kom närmast en liten nalle som stog under en säng, vann sängen och kuddar och lite så.
När dom ropade upp numret som vann, så kom det fram en liten kille (eller, liten och liten, 10-13 år kanske) och så hade han vunnit den. Och så var det någon som ropade: Ta den på cyklen.   Asså att han skulle ta med den på cyklen när han cyklade hem. Hahahaaha!
Det var en gubbe som satt framför mig och Sofie, och så fort det blev mål för Warberg, så ställde han sig upp med sin flagga, höll den stilla medans han tittade på reprisen, och sen började han flagga, och han flaggade dom som satt brevid han i ansiktet, och dom bara började flabba, men han fattade ingenting. HAHAHAHA!
Matchen slutade 9-2 till Warberg. Heja!
Sen åkte vi hem, och jag och Sofie var väldigt trötta, så vi satt mest tysta påvägen hem.
Vi hämtade Emma från stallet, och körde hem Sofie.
När vi kom hem, så lagade mamma och pappa mat, och sen åt vi.
När vi hade ätit klart, så såg pappa att det var en spricka genom hela spisen. Utan att någon hade gjort någonting på den.
Och häromdagen gick våran central dammsugare sönder. Våran familj har tur. (y)
Sen skulle jag göra efterätt, Pannacotta. Eller jag hade gjort den i förrgår, för den skulle stå svalt.
Men när mamma hämtade den, så var den helt rinnande, och den ska vara "hård".
Så vi fick äta bär och bärsås. ^^
Sen satt jag lite vid tv:n, och tittade på repriser från Idol 2008.
Det var när dom var i Karlstad, och Anna och Alice var med. Jag fattar inte hur inte Anna kunde komma till final.
Hon har grymt mycket talang, och en unik röst. Jag hatar svenska folket som inte röstade på henne. -.- (a)
Jaja, Alice, Kevin och Robin är sjukt duktiga dom också, men inte Johan palm.
Ojoj, gud vad jag tjatar.
Jag satt i allafall bara vid Tv:n och Datorn, och sen gick jag och lade mig, för jag mådde sämre.
Tack för dagen Sofie, och hoppas jag inte har smittat dig. <3

Idag har jag inte gjort mycket alls. Tittar på Habib, för det har jag missat, så jag tittade på 5 avsnitt. Men nu är det slut. :(
Fast har snackat lite med Ellen på msn nyss, och hon piggade upp mig lite, tack för det. ^^ <3
Snart ska jag titta på film, men vet inte vilken, så får väll leta fram någon mysig film.
Jag tror inte jag kommer imorgon, för är väldigt förkyld, men kanske på onsdag!
Hoppas ni i skolan har det bra, ^^
Jag ska försöka fixa lite med kodningen till bloggen också, och försöka luska ut hur man får in en banner, men det får nog bli någon annan dag, för nu orkar jag inte, och jag vill titta på film. (a)

Här kommer förmodligen bilder från Innebandyn snart också, men orkar inte ladda in dom nu!

Puss
2009-01-12 - 15:04:48
Allmänt - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0