En busig pälsboll ...

Idag så har jag inte gjort så jätte mycket, men ändå en hel del att skriva om.
Men jag får skynda mig, för snart tar mitt batteri slut, och jag vill ha hunnit skriva klart innan det tryter.
Det är ju inte så kul att sitta med en lång text, som bara raderas p.g.a att batteriet tryter.

Jaja, nu ska jag inte tjata, utan berätta om min dag istället.
Så här kommer den...

Jag vaknade kvart över 11, fast bad mamma igår, att hon skulle väcka mig vid halv 10.
Men men, nu var det som det va, och då får man göra det till det bästa. ;)
Jag orkade inte gå ner och duscha eller äta frukost, så jag tog upp datan och låg kvar i sängen.
Det var en hel del roliga inne på msn, men jag var tvungen att äta efter en liten stund.
Klockan blev ju trots allt rätt mycket, så jag gjorde frukost/middag, och det blev toast.
Till "efterrätt" blev det björnbärskräm.
Klockan var ungefär 1 när jag ätit klar, så jag satte mig vid datorn igen.
Snackade med lite skojsigt folk på msn en liten stund, medans jag var inne på bdb.
Men sen var det dax att leta fram varma ridkläder.
Klockan två, började jag klä på mig ridkläder och fixa allt som skulle fixas, och sen ringde Emma,
och skulle prata med pappa, så det var bara att springa ut till affären (han var där) i knallrosa morgonrock och säga till han.
Och han hade såklart inte med sin mobil dit ut, så han fick låna min. När han skullel ringa till Emma, så ringde han till fel Emma, för både Emma Johansson i 8C och min syster heter Emma Johansson i min mobil, bara det att det står (sis) efter Emma Johansson, på min syster. Men det syns inte med en gång, och han hade brottom.. Så han ringde då fel Emma Johansson, och då svarade ju Emma i 8C. *Pinsamt*
Men iallafall, när jag var klar, så åkte pappa och lämnade mig i stallet.
Jag tog in Putte, gjorde i ordning honom och så.
Jag var klar 20 i 3, så väntade i 10 minuter innan jag började sadla.
Precis när jag hade sadlat klar, så kom Gustav och Anders ut i stallet, och sa att Maria var lite sen.
Så jag väntade med att tränsa, så istället för att tränsa, så blev jag bettvärmare. ^^
När jag stod där och väntade, så kom jag på att Putte har väldigt tjock päls just nu, och att det inte kommer bli kul när han börjar fälla till våren.. Och att han just nu ser ut som en busig pälsboll.
Där stod jag i ungefär 10 min - en kvart, och väntade på att Maria skulle komma ut, men tillslut så tränsade jag,
och då kom Maria.. Bra tajmat! (;
Vi lastade in hästarna, och Putte gick faktiskt in på en gång. (Fast då hade vi ju i för sig linor med en gång (a))
Sen åkte vi iväg, till Kjerrmans, och Gustav satt och tittade på mig hela vägen. Så söt är han! ;) (han är 2 år.)
När vi kom fram, så kom jag inte ur bilen, (som vanligt) för dom har barnlås på dörren..
Men Anders kom och öppnade för mig, och vi lastade ur pollarna. Även det gick bra.
När vi började rida, så var han ju rädd för allt och alla, som vanligt.
Och inte bara den lilla dörren idag, utan även den stora dörren var ju läskig.
Det gick helt okej med Dressyren idag.. Han ville inte i traven bara, men det är bara att träna!
Han sköt ut innerbogen och rumpan idag också, men inte alls lika mycket.
Jag frös typ fingrarna av mig, och kunde inte röra dom.. Så det var inte så lätt att rida då. ^^
Sen var det dags för hoppning, Första gången, så ville inte Vitan hoppa, men andra gången så hoppade hon,
och Putte hade full fart mot hindret, men saktade av till skritt precis innan hindret, och skrittade alltså över det.
Men sen gick det ändå helt okej, men tanke på att han inte är en hopphäst, och nästan inte hoppat någonting innan.
När vi hade hopppat lite och så, så skulle Maria ta fram ett större hinder, för hon kunde ändå inte hoppa med Vitan, för hon är jätte öm i hovarna. Jag travade runt där och väntade på att hindret skulle komma fram.. Och plötsligt så börjar allting snurra. Jag saktar av till skritt, och skrittar fram till Maria, och säger:
Jag: Maria, Jag börjar känna mig svimfärdig.
Maria: Ojdå, är det mycket?
Jag: Aa, ganska, allting snurrar och benen skakar.
Maria: Är du kallsvettig också?
Jag: Aa..
Maria: Ojdå, det var inte bra. Kan du skritta av?
Jag: Naej, jag tror inte det, för det blir bara värre och värre. (nära på att börja skratta)
Maria: Okej, hoppa av honom.
Jag hoppar av, och får hålla hårt i sadeln för att inte ramla.
Maria: Orkar du skritta av honom nedifrån, eller ska jag ta honom?
Jag: Jag tror du får ta honom, så sätter jag mig.
Maria tar honom och jag sätter mig ner, men lägger mig ganska fort.
 Maria tar av Vitan täcket, och lägger det under mig, för att jag inte ska frysa.
Jag ringer till Pappa, och ber honom komma och hämta mig, för jag mår inte bra.
Maria: Fryser du mycket?
Jag: Aa, ganska. (a)
Maria: Du får inte bli kall, Anders, har du mycket på dig?
Anders: Ja, en hel del. Ta denna.    
Han ger mig hans jacka, och lägger den över mig.

Efter att Maria gått några varv med hästarna.. så ser hon antagligen att jag ligger och skakar..
Så hon lägger sin jacka över mig också.
Jag kan inte röra fingrarna eller tårna, och ser bara att allting snurrar.. Och så ser jag Gustav sätta sig brevid mig.
Han säger hela tiden: Tilda har ramlat av hästen!  Fast på "babyspråk" så det låter ungefär: Tidda ha jamlat av hettenn.
Det säger han ett antal gånger, ungefär 40 gånger. Men Maria säger att jag inte ramlat av, och försöker förklara hur jag känner mig..
Maria: Gustav, du vet när du snurrar hemma, så blir du snurrig, och måste lägga dig ner. Så känner Tilda sig.
Gustav: HAHAHAHAHAHAHAHA
Maria:
Men Gustav, så som Tilda känner sig, är inte så roligt, men det är ungefär samma känsla.
Gustav tyckte tydligen det var kul, men sen när han sa att han skulle rida, och Maria sa att han inte fick det.. så blev han sur. Men när Maria sa att jag inte mådde bra, så började han igen: Tidda ha jamlat av hettenn.

Efter en kvart - 20 minuter ungefär, kommer pappa in i ridhuset. Han tyckte det såg rätt dramatiskt ut när jag ligger där med täcken och jackor över mig, även om han visste att det inte var så dramatiskt. ^^
Han bär mig till bilen, och tar av mina skor.
Jag kan inte röra tårna eller fingrarna, och har ingen känsel.
På vägen hem gör det så ont i fingrar och nacken, så jag är på väg att börja gråta.
Jag mår illa, och är yr, så jag ramlar nästan på vägen in till huset.
När jag kommer in, går jag raka vägen upp (med hjälp av trapp-räcken och pappas arm) till Soffan och lägger mig där.
Pappa sätter på Tv:n, och jag somnar nästan. Jag tittar lite då och då, och det är American Idol på Tv.
Efter en stund kommer pappa upp med ett glas vatten och björnbärskräm. Jag får i mig lite av båda.
Sen så mår jag lite bättre, och sätter mig upp försktigt.
Efter en stund, så börjar lilla Jönssonligan, fast med någon ny verioson, med nya skådespelare och så.
Jag måste säga, att den var lite rolig, och utspelar sig i "nutid", men det var riktigt, riktigt dåligt med nya skådespelare och så, för man fattar inte vem som é vem.. mer än Sickan och Doris.
Jaja, efter en stund så var det mat, och jag fick i mig mat.. Som tur var!
Nu sitter jag här vid Tv:n, och gör ungefär ingenting. Jag mår i allafall bättre nu, nästan bra.
Men ska försöka lägga mig snart, så att jag får sova ut ordentligt, vilket jag inte gjort på hela jullovet.
Jag har sovit ut på morgonen nästan varje dag, men jag har inte fått kvällssömnen.
Och det kan jag behöva, så sitter nog bara här en liten stund.

Nu tänkte jag sluta skriva, för annars orkar ni väl inte läsa.
(Om ni nu har läst detta, för då har ni varit riktigt duktiga ^^)

Jag hoppas jag mår bättre imorgon, så att jag och pappa kan åka och Rida på Sol ..
Och kanske åka in till Klitterbadet och simma. Skulle varit skönt faktiskt!
Men får väll se hur det blir med det, hoppas i allafall att jag kan rida i morgon.

Kyssdinrumpa





2009-01-04 - 21:47:25
Allmänt - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0