Städerska eller logofixare?

Fick sova ut idag. Vaknade klockan 12. (a)
Jag gick upp och åt frukost, men kunde typ inte äta något, som vanligt,
för jag mår illa av frukost, vet inte varför. Men jag drack lite oboy och åt lite på en macka.
När jag hade ätit upp, så fixade jag mig lite, och sen städade jag "min" toalett, för jag hade lovat mamma det. -.-
En sak kan jag lova er, och det är att jag kommer inte bli städerska när jag bli stor. För städning är sjukt tråkigt.
Det enda man kan tänka på, om man ska tänka positivt, är att det blir fint efteråt. (Förhoppningsvis)
Jaja, efter en halvtimma eller något, så var jag klart. Duktigt!  och det blev faktiskt ganska fint, iallafall färscht! ^^
Sen åt vi middag, men jag var inte hungirg, och mådde illa. Men efter en stund gick det över, så jag kunde äta.
Och efter söndagens ridning, så tänkte jag att jag måste ju få i mig lite mat innan jag ska rida.
När jag hade ätit klart, så gick jag upp och satte mig vid datorn, och grejjade och så.
Det var sjukt många som hade lagt upp på bilddagboken, och eftersom jag inte hade något att göra,
så tittade jag på allas bilder. (;
Efter ungefär en halvtimma, så gick jag och letade fram varma ridkläder, och det gick ju bra..
Alla underställ låg i tvätten, så fick ta Emmas (schhh), sockarna var inte fodrade, en av varje vante, och mössan var borta.
Och för er som inte rider, så kan jag ju bara säga att man kan inte rida i tjocka vanliga vintervantar, men det är inte skönt att rida i tunna iskalla ridvantar, så jag fick ta dom som var en av varje, för det var samma sort, och dom var lagom tjocka!
Klockan 3 så åkte jag, pappa och Emma till stallet. Emma hade antaligen inte heller hittar rätt saker, för hon hade gummistövlar på sig. jättevarmt ju! ;o
När vi kom till stallet, så hade redan Ulrika ryktat Sol, så jag behövde bara rykta av henne lite, sadla och tränsa.
Sen så gick vi ner till ridhuset, och Ulrika longerade henne lite, och jag tittade på.
En sak som var lite roligt i ridhuset, som jag gärna skulle vilja skriva här, men det är nog inte så lämpligt kanske, vet inte!
Så jag skriver inte det. ^^
Efter en liten stund gick strömmen. Bra (y) -.-
Pappa försökte "laga" det, men det gick inte så bra.. Men efter en stund så kom Anne ner, och så tittade hon på det,
sen gick hon och skulle göra något, och pappa fortsatte pilla med sakerna, och då kom den tillbaka!
Så jag började rida. Hon var lite pigg och tittig i början, men sen så fick vi till det ganska bra, fast hon var sjukt stark idag, till och med lite starkare än vanligt, men det gick bra i skritten, och även ganska bra i traven, bara det att hon drog iväg lite väl mycket, så inte så lätt att få henne i form, men det gick ändå helt okej tyckte jag, kändes iallafall helt okej.
I galoppen gick det väldigt jätte fort. ^^ Men sjukt kul, bara det att inte så lätt att rida Dressyr när det går såå fort.
När jag tog ut henne på spåret, så gick det bra, men så fort jag tog in henne på volten, så gick det fortfortfort.
Sen kom Anne, för hon skulle typ fixa något i ridhuset med traktorn, tror hon skulle "kratta". Så då fick vi skritta av och gå hem. Fast var ändå klar. ^^
På vägen hem så såg vi också tre rådjur inte alls långt ifrån.
Jag kom också på, att Sol blev inte rädd för någonting idag, bara litelite för Annes hund, men hon gjorde inget skutt för det eller något sånt.
När vi kom tillbaka till stallet, fixade jag bara i ordning Sol, och pratade lite med Ulrika om hur vi ska göra med ridningen och så. Sen åkte vi och lämnade Emma i Övraby, och sen åkte vi hem.
Jag duschade, och satte mig vid datorn. Fast när mamma kom hem, så skulle vi äta.
Sen blev det till att fixa en logo, så jag satte mig vid mammas data, och fixade ihop en. Jag vet inte om jag gillar den eller inte, men den får duga ett tag iallafall. 
Resten av kvällen har gått åt till att sitta vid datorn och fixa bilder.

Snart ska jag sova, för ska upp och jobba imorgon!

På fredag är det skola, och det gillar vi inte!
Men ska ändå bli grymt skönt att få träffa allt saknat folk!

och bara för att jag ridit Sol idag, och jag saknar sommaren, så får det bli en bild på Rövaren, som ändå är rätt lik Sol! :)


2009-01-06 - 21:45:47
Allmänt - 2 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: Sofie R

Vart är logon? ;)

2009-01-07 @ 09:59:42
Postat av: Anonym

Såg den nu ^^

2009-01-07 @ 10:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0