The birthday child!

Okej, jag tänkte börja med att säga att jag har faktiskt haft en toppen helg.


Igår, så red jag på förmiddagen. Putte var sjukt saknad, även om jag rider honom varje vecka och så,
så känns det som om jag inte rider alls ofta, men det blir nog bättre till våren hoppas jag.
Han hade lite damp ett tag, så han galopperade in i en buske, men jag tänkte inte mer med det.
Sen så när vi kom en bit bort, så började min näsa rinna, för att det var så kallt.
Så jag tog handen och "drog" över näsan. Efter en stund så gjorde jag det igen, och när jag tog ner handen,
så såg jag att den var helt blodig,
så jag sa till pappa: Har du papper?
Pappa: Nej, vadå?
Jag: Jag har näsblod!
Jag: Nej, fresten.. Det är inte näsblod, men vad kommer blodet ifrån? ;o
Jag funderade, och sen såg jag små sår på lillfingret, och kom på att jag rivit mig "i busken".
Det var blod på min vante, mina byxor, sadeln och schabraket, men det var inte ens ett stort sår. (?)
När vi ridit klart, så åkte vi hem, och jag plåstrade om mitt lilla sår, (a)
Sen hjälpte jag till att laga mat, och städade mitt rum.
Sen duschade jag, och gjorde mig iordning, och sen kom gästerna.
Sara, farmor, farfar, mormor och morfar.
Vi åt massa god mat, drink med tilltugg, förrätt, varmrätt, efterätt och massa godis och sånt.
Jag och Sara, sjung singstar och spelade Guitar Hero nästan hela kvällen.
Sen hade jag nästan ingen röst kvar, och väldigt ont i fingrarna!
När dom hade åkt hem, så sjöng jag, mamma och pappa lite singstar till, och sen gick jag och la mig.
Tack, för kvällen alla. Den var bra!

Idag: Mamma och pappa kom in med frukost till mig klockan 10 ungefär, men Emma var i stallet.
Varm choklad med marshmallows i, is te, juice, macka, fil, och frukt. (för er som ville veta, (a))
okej, det var inte ett dugg intressant.
Jag öppnade alla paketen, och blev faktiskt väldigt nöjd.
Sen gick vi ut och gick en låång runda, med Ebbot, mamma och pappa, och jag fotade en hel del.
Blev nog några helt ok kort, så det kommer kanske några av dom här någon gång. (:
Men har inte hunnit ta in och radera, så det blir en annan bild som jag fotade förra helgen. ((:
Sen blev det mat hos mormor och morfar. Väldigt gott.
Sen spelade jag lite guitar hero. Det är sjukt kul. ^^
Efter en liten stunds spelande, så åkte jag och mamma till stallet och red.
Även idag gick det bra, fast det duggregnade lite, så blev lite blött och det var väldigt dimmigt.
När vi kom hem så duschade jag, och sen åkte jag och mamma in och handlade och hämtade Thaimat.
Sen åt vi det, och efter en stund så åt vi tårta.
Det har varit en bra dag, och nu sitter jag här och skriver, ska snart spela GH, och sen lägga mig.

Imorgon är det skola, och på tisdag är vi lediga, eller hemstudiedag, så det blir nog kanske lite plugg.
På kvällen ska jag rida lektion för Paulina, ska bli kul!

kyss
2009-01-26 - 18:28:47
Allmänt - 1 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: saran

Ja, jag är rätt dålig på att läsa din blogg, min super söta kusin!

Men nu ska jag ta mig i kragen och läsa igenom den noggrant och sen följa upp dina äventyr ;)



Denna kvällen var toppen , tror inte jag hade någon röst kvar dagen efter heller!

Älskar dig min super, stört, sköna, härligaste KUSIN!

<3

2009-04-03 @ 23:36:22
URL: http://fyrapinglor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0