sometimes it's a strange day!

Helluu allihopa!

Allihopa är kanske inte världens bästa ord, för det låter som om det är jättemånga som läser min blogg, men det är det inte. Jag vet faktiskt inte hur många, så ni som läser kan ju kommentera, så kan vi ju se hur många det är!


Tillbaka till ämnet iallafall, dagen började sjukt bra, slutade mindre bra.
Eller, snarare dåligt. Fast dagen är ju inte slut, och det kan ju bli bra.
Jag hoppas iallafall att denna helgen blir bäst, för jag har verkligen längtat efter denna helgen.
Och det var som Isabell sa, ta inte åt dig, gör din helg bra istället.
Och ja, jag ska försöka, sen så hoppas jag att det löser sig med det som har hänt,
så att helgen iallafall blir okej.

Skolan idag var inte så seg, bara sista lektionen, då vi hade No.
Anna får en faktiskt på väldigt dåligt humör, och jag tror många kan instämma.
Gympan var sjukt kul faktiskt, även om det var styrketest.
Vi fick tillbaka matteproven, det gick inte så bra. Eller på A-delen fick jag 17/20 och på B-delen fick jag 7/20.
Så om man säger så, så gick A-delen väldigt bra faktiskt, och B-delen skit. ^^
Spanska provet igår kändes också helt okej, får väl se när vi får tillbaka det.
Efter skolan så åkte jag hem, städade mitt rum lite, och sen åkte jag och mamma in och handlade mat.
Vi köpte mat tills imorgon, för vi ska fira min födelsedag då, Fast jag fyller ju inte förräns på söndag.
När man var liten, så var julafton och födelsedagar bara kul för att man fick presenter.
Men nu har det ändrat sig, jag vet inte riktigt varför det är kul, men det är inte bara för presenterna.
Såklart det är kul att få presenter, det är det väl alltid? Men somsagt, det är inte bara det som är kul.
Jaja, nu kanar jag ur igen.

Jag har suttit och funderat och funderat, och jag har faktiskt kommit fram till en sak.
Jag kommer inte slösa bort en massa tid på att tjafsa eller bråka med kompisar i onödan.
Eller som Mia brukar säga: Ta inte andras stenar i din egna ryggsäck, låt dom ha dom i sin egna.
Och jag ska verkligen försöka skita i allt vad tjafs heter, och försöka var glad och positiv och vara vänner med mina vänner så mycket man kan. För om man tänker så, och verkligen får det att funka, så slösar man inte bort en massa onödig tid av livet, på sånt man egentligen inte vill. Jag vill vara vän med mina vänner, och ta vara på livet, för man har bara ett liv.
Jag har funderat på det nästan hela eftermiddagen, + igår när jag skrittade fram innan 'lektionen'.
Så nu ska jag verkligen försöka att uppnå det målet.

Nu ska jag gå ut och gå med Ebbot, och sen ska jag baka en tårta till imorgon.
Jag kanske inte skriver imorgon, men jag skriver på Söndag, tror jag! (a)
Och Nathalie, vi måste bestämma en dag, och så får vi vara då, för jag vill verkligen vara med dig snart.
Och när jag tänker på Nathalie, eller någon annan som gick i 5:an på Ljungby år 2006 eller vad det nu blir,
så tänker jag på den underbara tiden när man gick på Ljungby. Saknar verkligen Jessica.
Hon är nog den bästa lärare jag har haft, så omtänksam men kunde ändå bli arg.
Ja, hon är verkligen den bästa läraren jag har haft. Fast Mia är också sjukt bra.
Oj, nu skriver jag bara massa onödig skit som ingen orkar läsa!

Och nu måste jag gå, glöm inte att kommentera, så att jag ser hur många som läser! :)

Pusshej!
2009-01-23 - 21:19:23
Allmänt - 1 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: Anders

Jag läser den!

2009-01-28 @ 10:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0