Kan inte snön komma snart?

Idag så har jag jobbat. Började halv 11, jobbade till halv 2.
Eller det är klart, inte på pricken, men om man avrundar lite sådär.
Var mycket att göra, så hade jobb hela tiden. Och för er som inte vet vart jag jobbar, så är det på Skräddargården.
När jag jobbat klart, så gick jag in och åt, och sen satte jag mig vid datorn.
Det var då jag blev så himla trött på blogspot.se , och bestämde mig för att försöka på detta.
Jag tycker det funkar bra, även om jag har lite svårt för att fatta hur man lägger in en banner m.m , så om någon vet, så kanske ni vill hjälpa mig, och säga hur man gör? ^^
Skulle vara väldigt snällt.
Sofie var inne på msn, så jag började chatta lite med henne.. Och jag frågade om vi skulle hitta på något idag, så det gjorde vi. Hon skulle bara hjälpa sin mamma lite med någon datakurs-grejsimojs.  (ursäkta mina vackra egna ord (a))
Så efter en stund, så gick jag ut och traskade, ner till Sofie då ^^
När jag kom dit, så ville Ingrid att jag skulle hjälpa henne att bränna en CD, för Sofie hade tröttnat på att Ingrid inte fattade någonting.. Men jag fattade inte heller, så vi struntade i det.
Jag och Sofie satte oss vid datorerna, och nördade oss, försökte förstå oss på det här med Banner, men ingen av oss fattade. Men fick iallafall fixat lite med bloggen, och det var bra, för det behövdes.
Lite senare fick vi för oss att spela The Sims , så vi satte oss vid den andra datorn och försökte installera det, men det var något fel, så det funkade inte. Men jag var riktigt sugen på att spela, så jag ringde min lilla pappa, och frågade om han kunde installera det på våran PC, men det kunde han inte, för den är såklart FULL! -.-
Men så kom min smarta pappa på, att jag kan ju ta mammas data, för hon har en ny.. och installera det på.
Så strax därefter, så skulle jag hem, så mamma kom och hämtade mig.
Direkt när jag kom hem, så letade jag upp alla spelen, och skulle börja installera, när jag märkte att serienumret va borta. Så jag rotade igenom alla skåp, lådor och hyllor, men hittade det inte någonstans. Och sen var det dax för mat, så jag fick avbryta sökandet. Men envis som jag är, så ger jag inte upp, så efter maten började jag leta igenom samma ställen en gång till, men inget resultat denna gången heller. Men jag är faktsikt också smart, så jag kom på att om man sökte på google, (som är toppen i vissa lägen ^^) så kanske man kunde få någon kod av någon, och skriva in den istället. Och efter lite sökande och klickande, så viips, så fanns det där, och den började installera. *Lycklig*
Jag installerade alla spelen, och sen började körslaget, så samtidigt som jag började spela, så tittade jag lite då och då på körslaget. För Falkenberg är ju med, och många känningar, så det kan man ju bara inte missa.
När jag precis var klar med familjen, (på Sims) så stängdes skit-datorn av. Och Tilda Johansson blev iinte glad.
Jag startade den igen, och precis när jag startat om Sims igen, så stängdes den av.
Jag gav upp, men var väldigt arg på den datorn, och då sa pappa att han skulle lämna in den på lagning. (Fattar egentligen inte varför, för vi har 5 datorer som funkar helt, och två trasiga, på bara fyta personer) men snäll som han är så fixar han det hoppas jag. ^^

Jag har även kommit på en sak, jag har sagt till många, som undrat om jag har något nyårfslöfte, att jag inte har det.. Men då ljuger jag, för jag har ett, som inte är så seriöst.. Men som jag ska försöka hålla. (a)
Och det är att skriva mycket mer i bloggen, och försöka utveckla mina tankar, både bra och dåliga. + Att jag ska försöka skriva mer utförligt vad jag gör om dagarna, inte bara: Idag red jag, sen var jag med en kompis, och vi gjorde blablabla. Sen åkte jag hem och satt vid datorn.. osv.  osv.      För det blir inte kul för er som läser. Fast i och försig så kanske det blir jobbigt om jag skriver för mycket text, som idag.. Men jag kan lova er, att när skolan börjar, så har jag inte tid att skriva så här mycket. Men ska skriva en hel del. Men då får ni också bli bättre på att kommentera. ^^

Tack för en underbar dag Sofie.  Hoppas ni kommer gilla min nya blogg, och hoppas att jag får mer kläm på detta med blogg.se           
puss
åhej




Okej, jag vet att ni som bevakar min bilddagbok eller min gamla blogg, redan har sett denna bilden. Men jag längtar tillbaka till Sydafrika, och den är bara så söt!
2009-01-03 - 22:40:21
Dagbok - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0