Ett dopp med kameran!

Helllu där ute.
Denna dagen har varit toppen.
Det började med att mamma väckte mig vid halv tio ungefär,
och jag åt frukost, satt lite vid datorn, och hoppade in i en varm skön dusch.
Fresten, så mådde jag bättre idag. Skönt det!
Sofie ringde, precis när jag skulle ringa till henne, och vi bestämde att vi skulle höras av senare.
Jag skulle egentligen ridit, men det blev ändrade planer.
Kl kvart över 10, så ringde mamma och sa att jag var tvungen att gå ut i affären och jobba, för Else-Britt behövde hjälp.
Så efter 10 minuter, utan smink, och utan fixat hår, gick jag ut och började jobba.
Elinor och hennes mamma var där och köpte saker till Eskil.
Jag behövde inte jobba så jättelänge, vilket var ganska skönt, för jag är inte så beronede av att tjäna pengar. (a)
Istället gick jag in och fixade lite saker åt mamma, och sen gick jag ut en liten sväng med Ebbot. Men lat som jag är, så gick jag bara i trädgården, och sen satte jag mig vid datorn istället! ^^
Efter ungefär en timma, så skulle vi gå till mormor och morfar och äta lunch. (Vilket vi gör nästan varje dag nu på lovet ;))
Det blev kotletter, pommes frittes, bearnaisesås (stavning?) och sallad. Det var gott. ^^
Sen så satt jag kvar, för jag hade inte brottom. Men mamma var seg, så hon kom in förrän 10 i..
Och så ville mormor att vi skulle vänta med efterrätten tills mamma var klar, så jag satt och smsade lite med Sofie.
Kl 5 i, så var mamma äntligen klar, och mormor tog fram efterrätten, Melon..
Sen gick jag hem, och fixade lite, och sen efter en stund kom Sofie, för vi skulle till Klitterbadet.
Vi letade efter cyklop, men jag gav upp ganska fort, för hon hade ändå två cyklop med sig.
Istället satte sig Sofie vid datorn, och nördade, medans jag packade ihop väskan.
Det kändes som om jag packade med halva huset.
Klockan två, så sa jag till Sofie att vi kunde gå, för det är bra att ha god tid på sig.
Vi började traska ner mot busshållsplatsen.. Jag trodde det skulle ta en kvart - tjugo minuter någonting, men när vi hade gått halvvägs, så ringde pappa:
Pappa: Vad gör ni?
Tilda: Går.
Pappa: Redan? :o  Eller vart?
Tilda: Ja, till vägen. Vad är klockan? ;o
Pappa: fem över två!?
(bussen skulle gå halv)
Tilda: Jaha! Jaja, men det kan va bra att ha tid på sig, fall man bli anfallen av en älg eller något.
det blev tyst i luren.
Tilda: Jaja, hejdå!
Pappa: Hejdå!

Vi fortsatte att gå, och vi pratade om allt och alla.
Efter en stund, så mötte vi en bil, och Sofie vinkade på dom som satt i.
Tilda: Vem va det? ;o
Sofie:
Pappa ? xd
Tilda: Jaha, haha, det såg ut som någon mysko typ (a)

Vi fick stå och vänta på bussen i typ en kvart, och Sofie klagade hela tiden på att hon frös om sina tår.
Jag började hoppa och dansa, och Sofie såg ut som om hon hade sett en rosa elefant komma flygande ungefär.
Tillslut kom bussen, och vi blev väldigt glada, för vi var inte säkra på om det var en helgdag eller inte.. Men den kom ju.
Det gick ganska fort in, för ingen hoppade av eller på. Så vi kom in till stationen ungefär vid tio i 3.
Jag ringde pappa, och han hade inte slutat, så jag och Sofie gick till kronan. Men när vi kom dit, så hade inte några affärer uppet i hela stan typ, så antagligen var det helgdag (?). Men Apoteket hade öppet (y)  , så jag och Sofie gick in där för att värma oss, och så köpte vi sånt där tuggummi med jordgubbssmak, som Sofie tydligen gillar väldigt mycket, för hon stoppade i två stora på en gång. ;o
Jag fick spotta ut mitt nästan med en gång, för jag mådde illa av dom. (a)
Pappa kom och hämtade oss utanför Apoteket, och vi åkte till Klitterbadet. Och han var ju inte normal på vägen dit, eller vad säger du sofie? -.-
Väl inne på klitterbadet, så hade vi väldigt kul med min kamera, och tog kort under och över vattnet. Blev kanske inte så många bra, men en hel del minnesbilder, och några blev ju såklart helt okej. :D
Vi fick ett antal blickar på oss, som ungefär såg ut att betyda: Är ni helt dumma? Kamera i vattnet? ;o
Jaja. Jag och Sofie ville bada i varma bassängen, men Sofie vågade inte gå in, för vakterna stog bara en bit bort, och på lappen stog det:
För trevlighetens skull,
ha med er någon vuxen i sällskapet,
om ni är under 16.

OBS! På lov och helger, är det 18 års gräns!
eller något liknande! ^^

Men då kom jag på, att om dom kommer in och säger: Ni är inte 18?
Så kan vi ju säga tillbaka: Nej, vi är så små att vi kan inte läsa! :D
HAHAHAHAHAHAAH!

Tillslut så fick jag in Sofie, och det kom inga vakter.
Det var mycket varmare här, och det gick lika bra att fota. (;
Här inne blev det ju såklart också mycket kort, på olika saker.
Jag och Sofie störde oss lite på alla blattar som skrek och höll på.
Och på några tjejer som tittade på oss hela tiden, och trodde dom var coola typ. -.-     H-A-H-A!
Efter ett tag tröttnade vi, och bestämde oss för att fika, så vi hämtade pengar, och gick till "caféet".
Jag och Sofie delade på en baconsnax, och hon tog en chokladbulle, och jag lite godis. (Så nyttiga så) :D
Sen gick vi in och duschade, i iskalla, värdelösa, duschar.
Sen gick vi in i bastun, och även där "kunde vi inte läsa". För vi hade på oss badkläderna, vilken man tydligen inte fick.
Där satt vi en stund,  sen gick vi in och duschade igen.
Sen tog vi rätt lång tid på oss att göra oss i ordning och så..
och dom "coola" tjejerna var klara samtidigt som vi.
En av tjejerna: Asså, dom där borta tittar på oss, -.-
Jag viskade till Sofie:
Tilda:
Det är bra att man inte pratar högt.
Sofie: va?
Tilda: Det är bra att man inte pratar högt.
Sofie: va?
Tilda: DET ÄR BRA ATT MAN INTE PRATAR HÖGT!
Sofie: va?
Tilda: eeh, säger sen.
efter en liten stund:
Sofie: Säg nu (a)
Tilda: NEJ, säger sen.        ^^

Jag skulle sätta i plattången, så att den blev varm, och när jag gick till spegeln, så hängde där en klocka, och den var halv. Men jag tänkte bara: Eh, den är säkert fel.
(Vi hade bestämt tid med pappa, kvart över.)
Efter en liten stund, ringer pappa och frågar var vi blir av..      Ooups. (a)
På vägen hem, är pappa inte heller riktigt normal. -.-
Men vi kommer hem iallafall, och Sofie följde med mig hem.
Vi satt mest vid datorn, och tittade på bilder, och fixade med lite saker.
Sen så ringde hon sin mamma, och efter en stund kom Ingrid och hämtade henne.
Efter en liten stund var maten klar, och det blev Plankstek, gottgott!
Ikväll har det blivit till att titta på Falkenbergs Revyn med mamma och pappa. Lite små kul faktiskt.
(Eller, ska jag vara helt ärlig.. så var den faktiskt riktigt kul på många ställen ^^)
Nu sitter jag här, och orkar inte skriva mer, så nu får det vara nog..

Tack för dagen, bästis. <3

Här kommer komma tre bild från dagen, lite mer kommer nog på bilddagboken. (:
Men mobba inte oss. Vi bjuder faktiskt. ^^




                        





2009-01-05 - 23:45:46
Allmänt - 1 Kommentarer


Kommentarer
Postat av: Sofier

Hahahaha, blev typ astrött efter dagen, men den var braaaa! :D <3

GISSA NÄR JAG SOMNADE I SOFFAN? :OO

2009-01-06 @ 14:37:05
URL: http://sofierosengren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0