En jobbig toppen dag!

Nu har jag äntligen skrivit klart en lång sammanfattning om Oliver Twist arbetet. Jobbigt!
Så nu tänkte jag skriva lite här i bloggen.. om Lördag, Söndag och idag!
Men jag skriver inte jätte detaljerat om i lördags, och kanske inte så om söndag och idag heller, vi får se! 

Lördag: Jag sov ut, och sen så satt jag mig ute och åt frukost.
Sen städade jag lite, och fixade allt för tävlingen, som var igår (söndag). 
När jag var klar, typ kvart över 2, så körde morfar mig till stallet, för mamma och pappa var inte hemma. 
Jag stod och väntade lite, för när jag frågade Clara om Ulrika var inne i huset, så sa hon att hon jobbade.
Men sen kom Ulrika och sa att jag kunde ta in hästarna, så det gjorde jag! 
Sen ryktade jag Sol, och fixade i ordning henne, och så fick Clara en stöt av stängslet i hagen, och börjar gråta.
Hon kommer fram till mig, och säger "Tilda, jag kommer dö". Hahahaha, så himla rolig den ungen! 
När jag var klar, så gick jag och Ulrika ner till Paddocken och hoppade. Det gick bra, men det blåste skit mycket, så hon var rädd för allting. Men jag hoppade 70, så det gick ju ändå bra! 
När vi var klara, och hade fixat allt i stallet, så körde Ulrika hem mig, och jag somnade på altanen idag med. (a)
När pappa och Emma kom hem från tävlingen, så hade dom glömt en väska, så ville Emma övningsköra, så jag åkte också med. När mamma kom hem från jobbet, så åt vi thai-mat, gott! 
På kvällen blev det mest Tv, sen sova!
Måste bara lägga till att det hade gått bra på tävlingen. Laget kom tvåa! Grattis HKRK! :)

Söndag:
Gick upp typ halv 9, och åt frukost, fixade mig och packade allt.
Klockan 10 körde vi här i från, och till stallet.
Jag borstade Sol, och så Knoppade vi henne, och sen lastade vi henne. 
Vi blev lite tidiga, men vi ville ha god tid på oss, så när vi var klara så körde vi. 
När vi kom dit så var vi ensamma där i en halvtimma, inte ens dom som "jobbade" där var där. x)
Sen så tittade jag på startlistorna, och räknade ut vilka tider jag skulle starta, och lärde mig banan, och sen red jag fram henne. När jag hade ridit fram lite, och dom hade byggt klart banan, så gick jag och Ulrika den, och sen började jag hoppade fram henne. Hon var duktig, och inte överdrivet pigg heller, och inte det minsta tittig.
Sen var det våran tur.. Det gick jättebra, gick lite sakta bara, och var lite väl låga hinder, men vi blev nollade! :D
Sen åt jag ett äpple, drack massor av vatten (det var skitvarmt) och satte mig på läktaren med Clara och tittade lite.
Sen började jag rida fram igen, och hoppade lite. Hon tyckte tydligen det var väldigt kul, för hon började bocka mitt i hoppet. Hahha! Och sen var det i alla fall våran tur igen, och denna gången gick det ännu bättre, mycket snabbare och bättre teknik när hon hoppade, ibland gick det väl kanske lite för fort. ;)  Men tyvärr, så fick vi ett nedslag på våg bommarna. Men jag är jättenöjd, för hon var jätte duktig! :D
När vi hade gjort i ordning henne, och lastat henne, så gick vi till caféterian och fikade, och när alla var klara där, så åkte vi hem. Jag gjorde i ordning Sol, och sen skulle jag gå på toa, och när jag hade gått på toa så skulle Clara visa alla sina leksaker och massa annat. hahah! x)
Men när vi var klara, så körde vi hem, lämnade transporten, och sen åkte vi till Övraby, och jag red Pandan.
Världens underbaraste ponny, verkligen! Även fast man fick jobba skit hårt, så var hon verkligen skit skön. 
När hon galopperade så kändes det som hon flög, och det kändes som en soffa i traven. :')
Men sen hade jag ont i benen och armarna, ;) hahaha!
Sen åkte vi hem från Pandan, och åt mat, och sen cyklade jag och mamma till nästa stall, Puttes!
Men när vi kom dit, så var veterinären där, för Amos hade blivit rädd när Gustav tutade med bilen, och sprungit igenom staketet, och fastnat, så det blödde, och var jätte äckligt, så han fick sy 10 stygn och massa. 
Så behövde veterinären hjälp av Maria och Anders, så jag och mamma fick vara barnvakt istället för att rida.
Vi passade barnen (Gustav och Johan, Johan är bara några månader) i 2 timmar nästan, och Johan skrek i över 1 timma.
Och Gustav ville busa hela tiden, och jag var redan trött efter denna dagen.. Men vad gör man inte för en liten unge, x)
Klockan kvart över 9 typ, så cyklade jag och mamma hem, och jag var trött i både hjärna, och hela kroppen.
Och när jag äntligen kom hem, så slängde jag mig i fåtöljen, drack flera glas vatten, och tog en tablett, och sen smörjade mamma mina knäväck med thai-liniment, för jag hade växtvärk. Och sen somnade jag, var skittrött!
Men det var verkligen en toppen dag, och jag vill tävla Sol igen, och rida Pandan igen, men passa barnen är inget nödvändigt för min del! ;)

Idag var det skola, sen gick jag från bussen, och när jag kom hem gjorde jag lite fika till mig och Sofie, och sen kom Sofie, och vi fikade lite. Sen pluggade vi, och lite efter klockan 6, så gick vi till gingstavallen, för hon skulle spela fotboll. 
Jag tittade lite, och fotade även lite, och sen gick jag hem och åt!

Nu ska jag sova, för jag är tröööööööötttt! 


 Här kommer bilder från tävlingen: 




Bilder på när jag red Pandan, och från fotbollen kommer nog imorgon! :)
Godnatt! 
2009-04-27 - 21:20:20
Allmänt - 0 Kommentarer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0